home

Érdekességek

Hogyan üljünk helyesen a monitor előtt?

A prevenció fontossága a mai nagy cégek életében egyre inkább előtérbe helyeződik, hiszen sokkal többe kerül mindenkinek ha valaki a betegség miatt távolmarad a munkától, mintha kicsit jobban odafigyelünk és megelőzzük a problémákat. Az adminisztráció száma egyre inkább csak növekszik, így egyre fontosabb kérdés az hogy amikor egész nap a monitor előtt ülünk odafigyeljünk arra hogy hogyan is tartjuk magunkat. Mivel munka közben nem tudunk percenként odafigyelni helyes testtartásunkra, léteznek olyan eszközök amik segítenek minket ennek fenntartásában.

Bővebben: Hogyan üljünk helyesen a monitor előtt?

Porckorongsérv

Mozgásunk, megfelelő testartásunk alapja a gerincoszlopunk épsége és annak fenntartása.

Főiskolás koromban azt tanultam hogy kétféle ember létezik: Akinek derékfájása van és akinek majd később lesz. Akkoriban úgy éreztem, hogy ez azért biztosan enyhe túlzás. Azóta nap mint nap megtapasztalom, hogy a derékfájás és a porckorongsérv kezelése mindennapi megoldandó feladatnak számít a rendelőben. Mivel nincsen nap derékfájás és porckorongsérv nélkül, fontosnak tartom hogy írjak picit bővebben róla. Előljáróban azért annyit elárulnék, ha porckorongsérvet diagnosztizáltak az még nem egyenlő a műtéttel és nem kell feltétlenűl megrémülni.

Bővebben: Porckorongsérv

A rendszeres mozgás segít leküzdeni a stresszt

A naponta munkából hozzám jövő páciensektől gyakran hallom azt hogy milyen nyugalom van nálam. Halk zene szól, mindeközben az ablakonbeszűrődő madárcsicsergés hangja segít méginkább ellazulni torna közben. Amikor új időpntot írunk be, azért is fontos mert minden héten van egy olyan alkalom amikor nincs kifogás arra hogy miért ne mozogjunk, hiszen már előre meg van beszélve, mindeközben pedig hétről- hétre érezzük a jótékony hatását.

Bővebben: A rendszeres mozgás segít leküzdeni a stresszt

Mezítláb egészségesen

Erről a témáról több mint 10 évvel ezelőtti élményem jut eszembe, amikor főiskolás nyári szünidőm végén Ausztráliából a távolban élő rokonoktól hazatérve, kiszálltam a repülőgépből és pár óra múlva már mezítláb mentem végig a számomra ismerős itthoni utcákon. Persze sokan furcsállották, viszont Ausztráliában ez egy teljesen természetes jelenség volt. A mai napig a szabadság érzése fut át rajtam amikor erre gondolok . Mindezek után otthon többször is próbáltam hogy mezítláb mentem ki a boltba vagy ide-oda viszont mivel senki más nem tette ezt ezért szép lassan leszoktam róla...

Bővebben: Mezítláb egészségesen

Beszédes test

 

A napokban számomra érdekes könyvet olvastam Eleinte könnyed kikapcsolódásnak terveztem, de közben folyamatosan le kellett tennem, hiszen az jutott eszembe hogy a gondolataimat szeretném másokkal is megosztani. A lovak szeretete miatt persze mindenképp meghatóbb és közelebb áll számomra ez a könyv mint egyébként lenne, viszont folyamatosan az jutott eszembe hogy a mindennapi munkám során én is tulajdonképpen mennyire fontosnak tartom ezeket a momentumokat.

Bővebben: Beszédes test

Gyógytorna avagy a gyógyító mozgás?

Vajon eleget teszünk-e az egészségünk érdekében ha rendszeresen sportolunk?

A Válasz: ,,Attól függ,,...Valóban egy nagy lépés az hogy kialakul az igényünk a testmozgás iránt. Ugyanakkor mint az élet bármely más területén a kivitelezés módja a teljes siker záloga vagy éppenséggel a komoly problémák kialakulásának forrása. Mit tehetünk annak érdekében hogy elkerüljük ez utóbbit?

Nincs időnk elmenni futópályára és kénytelen kelletlen a lakhelyünkhöz közeli utcákban rójuk a köröket?

Esetleg nagyon egyoldalú az edzésprogramunk és a hosszú leúszott km-ek után úgy érezzük hogy a nyakunk és vállunk egyben van és alig tudjuk mozdítani?

Netán versenyszerűen sportoltunk és néhány fájó porcika emlékeztet erre?

Esetleg ülőmunkát végzünk és nincs is időnk sportolni?

Bővebben: Gyógytorna avagy a gyógyító mozgás?

Életmódbeli tanácsok a gátizmok védelmére

- Amíg nem elég erős a medencefenék izomzatunk, addig kerüljük az ugráló mozdulatokat, sportokat: futást, tenisz, tánc, aerobic, egészen addig amíg meg nem erősödik

- Életvitelünkben is figyelni kell hogy emelésnél, köhögésnél, tüsszentésnél, erőkifejtésnél védenünk kell az szerveinket a medencefenék izomzat összehúzásával

- Fontos odafigyelnünk helyes testtartásunkra, a medence megfelelő helyzete miatt

- a derékban, hasnál szűk ruhák rontják a kismedencei keringést így ezeket ne viseljük

Ha bármilyen panaszunk van se keseredjünk el azonnal, mert rendszeres tréninggel erősíthető gátizomzatunk és a torna a panaszok javulásához vezethet. Sikeres gyakorlást kívánok mindenkinek!

Inkontinencia

Az inkontinencia gyakoribb probléma mint gondolnánk...
Szült már gyermeket vagy szeretne?
Esetleg úgy érzi hogy túlsúlyos és fogynia kellene?
Változókori tünetei vannak?
Gyakrabban jár wc-re mint kellene?
Ha bármelyikre is igen a válasz már érdemes foglalkoznia a kérdéssel.

Bővebben: Inkontinencia