home

Érdekességek

Mezítláb egészségesen

Erről a témáról több mint 10 évvel ezelőtti élményem jut eszembe, amikor főiskolás nyári szünidőm végén Ausztráliából a távolban élő rokonoktól hazatérve, kiszálltam a repülőgépből és pár óra múlva már mezítláb mentem végig a számomra ismerős itthoni utcákon. Persze sokan furcsállották, viszont Ausztráliában ez egy teljesen természetes jelenség volt. A mai napig a szabadság érzése fut át rajtam amikor erre gondolok . Mindezek után otthon többször is próbáltam hogy mezítláb mentem ki a boltba vagy ide-oda viszont mivel senki más nem tette ezt ezért szép lassan leszoktam róla...

Jelenleg nap mint nap mozgásszervi problémákkal foglalkozom, így bátran állíthatom hogy kár volt. Nyilván most nem a nagyvárosi utcákra gondolok, de azért otthon, a kertben, parkokban néha azért érdemes lenne levenni a cipőnket és mezítláb sétálni, futni vagy akár tollasozni egyet.

A láb hosszanti és harántboltozata szinte tökéletesen van kialakítva, ennél jobbat jelenleg alkotni sem lehet. Pontosan, precízen úgy alakult ki hogy rugalmas, de mindeközben stabil összeköttetést biztosít a talajjal .Ha a múltkori írásom után megint visszatérek a testtartás fontosságára minden lent a lábnál kezdődik. Hogyan is lehetne a szervezeten belül egyensúly, ha már amin keresztül érintkezünk a talajjal nem megfelelő terhelésnek van kitéve. A medence és a gerinc szempontjából is nagyon fontos hogy hova terhelünk hiszen máshol is egyenetlen terhelés alakulhat ki ami későbbi statikai problémákhoz vezet. Ennek megelőzésére célszerű a láb izomzatának folyamatos edzése. Az első legfontosabb hogy amikor megtehetjük járkáljunk mezítláb. Lábunk a megszokott cipő nélkül már nem annyira stabil, egyensúlyoznia kell az új helyzet miatt, így ismét elkezdi aktivizálni izmait. A kirándulás, az emelkedőn felfelé gyaloglás kifejezetten jó hatással van boltozatunk szempontjából. Ha esetleg minderre nincs időnk azt szoktam mondani hogy pár gyakorlatot építsünk be mindennapjainkba:

- a lakásban közlekedjünk lábujjhegyen járásban

- terheljünk a külső talpélünkre miközben próbáljuk behúzni, bekarmolni lábujjainkat

- Egy helyben való állás közben emelkedjünk lábujjhegyre és vissza mindezt többször ismételve

- Ha van pár nyugodt pillanatunk bármi ami a földön van akár kis labdát , tollat próbáljunk felcsípni a földről adjuk át egyik lábból a másikba.

Ne lepődjünk meg, ha elsőre nem megy, érdemes többször gyakorolni és újra meg fogja tanulni a lábunk, izomzatunk ezt a mozgást. Nem nagy odafigyelés mégis hatalmas lépés hogy újra az egyensúly, stabilitás irányába tereljük szervezetünket.