home

Sportspecifikus tréning

Sportspecifikus tréningSzámos sportolási lehetőség létezik, közöttük pedig sok amit szezonálisan lehet végezni. A különböző sportok, mozgásformák, más- más terhelést jelentenek a szervezetnek. A hosszú tél után, testünk még nincs felkészülve a rá váró terhelésre, fokozatosan kell felkészíteni erre. A gerincnek stabilnak és mobilnak is kell lennie egyben egyaránt a mindennapokban és a sportolás során is. Gondoljunk bele, ha egy házat tartóoszlopok nélkül építenének fel akkor mennyire stabilna tudna ellenállni a későbbi terheléseknek, mennyire tudná funkcióját ellátni.

A tréning célja még a sportolás megkezdése előtt felkészíteni az izmokat a rá váró terhelésre. Az első alkalommal az izmok funkcionális tesztelése után, egyénre szabott tréning programot állítunk fel. Bármilyen is legyen a sportra való felkészülés első lépcső a törzsizmok stabilitása, a törzsizmok megfelelő edzése. A gyakorlatok többségét saját testsúlyterheléssel végeztejük és az instabilitást fokozó eszközökkel tehetjük igazán színessé, élvezetessé.

Az első alkalommal, egyéni mozgásszervi állapotfelmérés történik, hiszen nagyon fontos tudnunk hogy honnan indultunk és mit szeretnénk közösen elérni. Így később is dokumentálva lesz és látni fogjuk a változásokat,a folyamatos fejlődést.

Ekkor az izmok funkcionálius tesztelésével egyénileg állapítjuk meg, hogy mely izmokra kell kifejezett hangsúlyt fektetnünk és milyen eddzettségi szintről indulunk.